“Орієнтир на успіх”

У світі відомо десятки тисяч професій та спеціальностей. Світ дуже швидко змінюється. З появою нових потреб суспільства з’являються нові технології, а з ними нові професії, а якісь відходять у минуле.

Колись жодне підприємство не могло обійтися без машиніста друкарської машинки, поштових пересилань, телефонний зв’язок забезпечувався величезним штатом телефоністів, а тепер на зміну приходять комп’ютери, мобільний зв’язок, Інтернет. Але також існують і «вічні» професії, які ніколи не втратять своєї актуальності, наприклад, як лікар чи вчитель.

         Щоб легше було зорієнтуватися у світі професій, їх класифікують за різними ознаками. Наприклад, за метою праці розрізняють професії гностичні (розпізнавати, розрізняти, оцінювати, перевіряти), перетворюючі (перетворювати, організовувати, обробляти, переміщувати), пошукові (придумувати, винаходити, конструювати, знаходити певні варіанти). За засобами праці виділяють професії ручної праці, механізовані професії, професії, які використовують функціональні можливості організму (актор, диктор, вчений-теоретик, спортсмен). За предметом праці тобто, з яким об’єктом безпосередньо стикається людина на робочому місці, професії поділяють на такі групи: „людина-людина” (вчитель, лікар, менеджер, продавець), „людина-природа” (агроном, зоолог, метеоролог), „людина-техніка” (інженер, водій, механік), „людина-знакова система” (економіст, бухгалтер, лінгвіст, програміст), „людина-художній образ” (актор, модельєр, дизайнер, закрійник).

         Кожна людина хоча б раз в житті обирала собі професію. Для прийняття правильного рішення при виборі професії необхідно враховувати ряд факторів – власні побажання, психологічні особливості та можливості, але головне – це потреба на ринку праці, бо від цього залежить майбутня робота.

        З цією метою проходить акція «Орієнтир на успіх» яка стартувала з сьомого квітня, першими учасниками акції стала учні Бірківського навчально-виховного комплексу.

        У ході заходу учні працювали з Профорієнтаційним терміналом, дискутували щодо правильності вибору професії, зважили всі «за» та «проти» у виборі майбутнього шляху у своєму житті. У розділі «Абетка професій» учні дізналися які професії користуються на ринку праці попитом, а також знайшли інформацію про нові професії, які з’явилися на сучасному ринку праці. Під час уроку учні розповідали про професії – ріелтор, флорист, андеррайтер, веб-дизайнер, інформацію про які підготували заздалегідь.

       Під час профорієнтаційного заходу учні пізнали багато нового, а саме головне, вони зрозуміли, що за допомогою Профорієнтаційного терміналу можна не тільки дізнатися інформацію про професії, а також, щодо вибору навчального закладу де їх здобути.

        Бажаючі пройшли  профдіагностичне тестування щодо визначення власних здібностей, взяли участь у вікторині на знання різних видів професійної діяльності. Був проведений  тренінг з учнями одинадцятих класів на тему «Визначення навичок та здібностей», старшокласники отримали індивідуальні консультації щодо розвитку навичок та здібностей, необхідних у різних сферах.

        Отже, обираючи професію варто планувати свій професійний шлях наперед, оцінити можливості працевлаштування після здобуття певної професії. Звісно, що може бути важко зорієнтуватися та обрати професію, яка б не тільки подобалася, а й була б потрібна в умовах сучасної економіки.

 

Кількість переглядів: 94