Особливості державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності

14 травня 2013 року Прийнято закон України Про внесення змін до деяких законів України  щодо вдосконалення порядку державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності у зв’язку з їх  розмежуванням.

Внесено зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» із змінами внесеними законами України від 04.07.2012 року №5037-6 ,від 06.09.2012 року №5206-6, від 16.10.2012 №5461-6.

Зокрема особливістю державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності є те, що рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельних ділянок у власність або користування ( постійне оренда  і інше) приймається без здійснення державної реєстрації прав держави чи територіальної громади на такі земельні ділянки крім випадків коли право власності на них вже зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Державна реєстрація на земельні ділянки держави чи територіальної громади здійснюється після затвердження в порядку встановленому Земельним кодексом України документації із землеустрою за якою здійснюється таке формування одночасно з державною реєстрацією похідного речового права на такі земельні ділянки (постійне користування, оренда, користування для С/Г потреб і інше) крім випадків коли рішенням органу про затвердження документації із землеустрою передбачено здійснення державної реєстрації переходу прав власності на земельні ділянки.

При наданні у постійне користування земельних ділянок державної чи комунальної власності право держави чи територіальної громади на які не зареєстровано відповідно до цього Закону державна реєстрація права власності здійснюється одночасно з державною реєстрацією права постійного користування такими земельними ділянками.

У разі здійснення державної реєстрації  речових прав на земельні ділянки похідних від прав власності за відсутності державної реєстрації прав власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки ,відповідний орган зобов’язаний  подати до органу реєстрації прав заяву про державну реєстрацію прав власності. Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування вважається заявою про здійснення державної реєстрації прав власності держави чи територіальної громади на зазначену земельну ділянку.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування звільняються від плати за надання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно під час проведення державної реєстрації прав власності на земельні ділянки. Право оренди є платним 51 гривня держмито та 120 гривень за витяг.

Відповідно до Закону України  «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обмежень» для про ведення державної реєстрації прав на нерухоме майно юридичними особами подаються такі документи;

– Відповідна заява встановленого зразка;

– Відомості про реєстрацію юридичної особи (виписка з Державного реєстру юридичних та фізичних осіб)

– Відомості про уповноважену особу ( паспорт, індифікаційний  номер, та документ ,що посвідчує представництво);

– Рішення відповідного органу, щодо передачі земельної ділянки у власність або користування;

– Витяг з Державного земельного кадастру;

    Після проведення державної реєстрації прав власності на земельні ділянки державної та комунальної форм власності державний реєстратор прав на нерухоме майно видає витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (підстава державної реєстрації Закон України №5245-6 від 06.09.2012 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності».

Начальник реєстраційної служби

Олександрівського РУЮ

В. Гура

Кількість переглядів: 250