Розглянуто питання запровадження виплати субсидій на житлово-комунальні послуги готівкою та забезпечення доступності у районі

18 лютого  голова райдержадміністрації Ольга Борота провела оперативну нараду з апаратом та керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та відомств. У нараді взяв участь   голова районної ради Григорій Гончаренко.

На нараді розглядалося питання запровадження виплати субсидій на житлово-комунальні послуги готівкою. Як повідомила заступник начальника управління соціального захисту населення райдержадміністрації Світлана Єгорова,  нововведеннями в системі отримання субсидій, які набувають чинності у 2019 році, запроваджено дві моделі виплати житлових субсидій – у грошовій формі з 1 січня та в готівковій з 1 березня. Так, з 1 січня 2019 року житлова субсидія надається у грошовій формі підприємствам-організаціям надавачам послуг.

Житлову субсидію у грошовій формі вже отримують ті домогосподарства, які звернулися до органів соціального захисту населення вперше у січні цього року. Органи соціального захисту населення призначають житлову субсидію та передають інформацію про її призначення Міністерству соціальної політики України. Міністерство перераховує кошти АТ “Ощадбанк”, який визначений державним уповноваженим банком, а вже “Ощадбанк” перераховує кошти надавачам послуг та інформує SMS-повідомленнями кожного отримувача субсидії про те, скільки їм необхідно заплатити за послуги.

Після закінчення опалювального сезону, у червні, всю суму невикористаних коштів субсидії (у зв’язку з економним споживанням послуг) буде перераховувано на поточні рахунки одержувачів житлової субсидії в АТ “Ощадбанк” (рахунок банк відкриє автоматично). Ці кошти отримувачі субсидії зможуть використати на власний розсуд. 

На сьогодні субсидія за цим порядком (у грошовій формі) призначена 59 домогосподарствам.

Щодо другої моделі виплати житлової субсидії, то 6 лютого 2019 року Урядом прийнято постанову №62, відповідно до якої з березня цього року кошти призначеної субсидії на житлово-комунальні послуги будуть виплачуватися безпосередньо її одержувачам.

Усі, кому призначено субсидію з жовтня 2018 року, отримають у березні готівку для оплати житлово-комунальних послуг за лютий 2019 року. А у квітні – кошти для розрахунку за спожиті у березні послуги, у травні – за послуги спожиті у квітні.

Для забезпечення своєчасної виплати готівки отримувачам субсидії органи соціального захисту формують реєстри одержувачів субсидії, окремо щодо осіб, які одержують пенсії та не одержують пенсії і передають їх Мінсоцполітики. Потім Мінсоцполітики реєстри отримувачів субсидії у готівковій формі передає Пенсійному фонду та “Ощадбанку” відповідно. Кошти субсидії пенсіонерам виплатить Пенсійний фонд України одночасно з пенсією згідно з планом-графіком виплати пенсій. Пенсіонери, які отримують пенсійні виплати через банки, зможуть зняти свою субсидію у банкоматі, ті хто отримують пенсію на пошті, субсидію разом з пенсією доставить Укрпошта.

Отримувачам субсидії, які не є пенсіонерами, кошти будуть перераховані грошовим переказом через державний “Ощадбанк”. Тому тим, хто не є одержувачами пенсії, для отримання грошового переказу необхідно буде звернутися на найближчого відділення “Ощадбанку” і надати паспорт та ідентифікаційний код. Одночасно з виплатою грошового переказу кожному одержувачу субсидії буде відкрито персональний банківський рахунок, на який перераховуватиметься сума субсидії в подальшому. 

Кожному одержувачу субсидії, якому допомогу призначено з 2018 року, у березні Укрпошта доставить повідомлення про те, скільки і яким чином надійдуть кошти субсидії для оплати за житлово-комунальні послуги. Виплата субсидії у грошовій та готівковій формі буде здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики.

Отже, ті домогосподарства, яким призначено субсидію з жовтня 2018 року, починаючи з березня отримають “живі” кошти та мають самостійно заплатити за послуги.

Відповідно до урядового рішення, у травні 2019 року всім одержувачам житлової субсидії необхідно буде обов’язково подати заяву та декларацію до управління соціального захисту населення за місцем реєстрації будь яким шляхом: особисто, поштою або через відповідний електронний ресурс. У сільській місцевості прийом заяв здійснюють уповноважені особи сільських, селищних рад та об’єднаних територіальних громад. При заповненні заяви є обов’язковим зазначення номеру мобільного телефону заявника. За цим номером буде налагоджена комунікація з отримувачами житлової субсидії.

В. о. начальника відділу регіонального розвитку, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації Роман Хлівний доповів про забезпечення доступності на території району. За його словами, на території Олександрівського району з 24 закладів освіти 21 забезпечено пандусами,  3 з них не потребують облаштування. З 63 заклади культури 25 забезпечено пандусами, 13 – кнопками виклику,  28 – не потребують облаштування. З 31 закладів медицини забезпечено пандусами  22, інші – не потребують облаштування у зв’язку з конструктивними особливостями.

У 2017 році було відновлено у відповідності з вимогами будівельних норм пандус біля входу до районного центру первинної медико-санітарної допомоги Олександрівського району.

У 2018 році в центральній районній лікарні для потреб маломобільних груп населення було здійснено капітальний ремонт лікарняного ліфту, на що було використано 120 тис грн. з районного бюджету.

Приміщення територіального центру соціального обслуговування Олександрівського району має вільний доступ для людей з обмеженими можливостями. Встановлено кнопку виклику та інформаційні таблички шрифтом Брайля для людей із вадами зору та здійснено реконструкцію пандуса згідно ДБН.

На базі Олександрівської ЗШ І-ІІІ ст. №1 КЗ “Олександрівське НВО №1”   у 2018 році створено інклюзивно-ресурсний центр для дітей з інвалідністю  та особливими освітніми потребами з дотриманням умов для навчання дітей  з інвалідністю (кімната для занять з відповідним обладнанням, санвузол), побудовано у відповідності до будівельних норм пандус до даного приміщення. Загальна сума проведених робіт складає 493,5 тис грн..

У 2018 році КП “Комсервіс” здійснено реконструкцію пандуса до приміщення Олександрівської районної державної адміністрації/районної ради згідно ДБН, придбано та встановлено інформаційні таблички шрифтом Брайля для людей з вадами зору.

Тринадцять адміністративних приміщень сільських та селищних рад забезпечено пандусами, сім – кнопками виклику, три – не потребують облаштування у зв’язку з конструктивними особливостями будівель (мають вільний доступ).

Приміщення залізничного вокзалу ст. Фундукліївка Одеської залізниці забезпечено пандусом, платформа станції позначена контрастною розміткою, приміщення залу очікування є доступним та комфортним для безперешкодного пересування людей з обмеженими можливостями, наявна понижена квиткова каса, в залі очікування наявний відповідний інформаційний знак.

Приміщення Олександрівської автостанції ТОВ “К-Автотранс” забезпечено пандусом, кнопкою виклику. В приміщенні автостанції наявна понижена квиткова каса, санітарна кімната для осіб з обмеженими можливостями.

З метою забезпечення надання послуг з перевезення для осіб з обмеженими можливостями, за результатами проведеного конкурсу на автобусних маршрутах, які не виходять за межі території району, переможцем визначено перевізника в якого наявні відповідні транспортні засоби.

На веб-сайті Олександрівської районної державної адміністрації створено базу даних доступності об’єктів громадського призначення”, у категорії “Містобудування та архітектура”, розділ “Інформація”. Відділом регіонального розвитку, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства районної державної адміністрації проводиться робота з оновлення та наповнення даної бази даних.

Органами місцевого самоврядування, структурними підрозділами районної державної адміністрації, установами та організаціями району у 2018 році був проведений аудит доступності маломобільних груп населення до об’єктів житлового, громадського призначення та транспортної інфраструктури.                 

 Також на нараді розглянуто питання криміногенної  та надзвичайних ситуацій у районі. 

Кількість переглядів: 36